Gremi de Carnissers - Xarcuters - Cansaladers de Barcelona i Comarques
anar al web

La Jornada Tècnica del Gremi, sobre Marketing Digital i Economia

El Gremi de Carnissers i Cansaladers-Xarcuters de Barcelona i Comarques, Gremi Carn, va celebrar el passat diumenge 26 d’octubre, la Jornada Tècnica anual que, enguany va tenir lloc (per segon any consecutiu) en el sí de l’Hotel Porta Fira de Barcelona. La Jornada va durar tot el matí i va tenir com a protagonistes a dos conferenciants que van estimular i guiar als agremiats presents, gairebé 100, en el marc del desenvolupament i evolució dels seus negocis.

La primera ponència, a càrrec de la Montserrat Peñaroya, especialista en màrqueting digital i directora de l’Institut Internacional d’Investigació de la Societat de la Informació i el Coneixament, va estar enfocada al voltant de sis accions que la conferenciant proposava als assistents per dur a terme i millorar la gestió empresarial dels seus negocis. Per contextualitzar va fer un breu recorregut per la història d’internet des de que al 1958 va aparèixer el primer mòdem fins que al 1993 s’inventa el primer navegador. També va voler remarcar l’any 2004 ja que va ser quan els experts van adonar-se’n que internet havia esdevingut una eina bidireccional, un espai ple d’aplicacions que permetien treballar des de qualsevol ordenador i un espai on les aplicacions interactuen entre elles. Era el màrqueting 2.0.

Paral·lelament, el màrqueting va evolucionar i ha anat centrant-se, cada cop més, amb les relacions amb el client. Es tracta del màrqueting relacional, que té per objectiu fidelitzar al client. La Sra. Peñaroya va afirmar que un cop es té ben fidelitzat al client es pot fer un pas següent en el màrqueting i afrontar el que avui es coneix com a màrqueting col·laboratiu, on deixem que el client participi en la nostra cadena de valors. Per a dur a terme això però, prèviament cal haver tingut desenvolupada i, amb èxit, la faceta del màrqueting relacional, de la relació amb el client, que estigui ben fidelitzat.

Més endavant es va explicar la necessitat imperial de qualsevol comerç, independentment del tipus que sigui, de tenir una pàgina web. El motiu? Hi ha una generació sencera que ho fa absolutament tot per internet. La Sra. Peñaroya va intentar animar als assistents assegurant-los que la inversió econòmica és mínima, que existeixen plantilles totalment gratuïtes i va posar dos exemples de lloc web: un de corporatiu i l’altre de comerç electrònic. Posteriorment va traslladar el missatge de que el secret del màrqueting digital és la segmentació: analitzar el tipus de client que compra, buscar grups de clients que tenen hàbits de consum semblants. Així mateix va assegurar que és molt important analitzar la competència, saber què fan els altres i posicionar-se a internet, el famós SEO, dit d’una altra manera, posicionar-se a cercadors webs. I un darrer i no menys important missatge que es va llançar durant aquesta primera conferència de la Jornada Tècnica va ser que s’havia de crear un butlletí, a fi i efecte de mantenir el màrqueting relacional. Pensar què voldrien rebre els clients i crear un butlletí (exemple: newsletter) per oferir-los-hi.

En conclusió, es van mostrar, explicar i oferir, les eines necessàries i òptimes perquè tots i cada un dels negocis dels agremiats puguin fer un bon exercici de màrqueting i veure com aquest exercici té una efecte positiu en els seus negocis.

Finalitzada aquesta ponència i després d’un esmorzar al hall de l’Hotel va tenir lloc la segona ponència, a càrrec del Sr. José María Gay de Liébana,  Acadèmic de la Reial Acadèmia de Doctors, professor Titular d’Economia Financera I Contabilitat de la Universitat de Barcelona, Doctor en Ciències Econòmiques i Doctor en Dret. En aquesta, es va fer un resum del marc econòmic global, i una cronologia de la crisi, des del seu inici fins avui. El Sr. Gay de Liébana va iniciar la xerrada remarcant un aspecte positiu en el panorama de tardor de 2014; i és que Espanya és un dels països que més creix. Tot i això va assegurar que la recuperació és molt fràgil i que hi ha elements que no ajuden, tals com la ocupació de qualitat, una tipologia d’ocupació inexistent ja que les retribucions no s’ajusten a la qualitat.

Sobre el creixement de l’Eurozona, va voler remarcar que el creixement és molt pobre, que s’ha d’estimular perquè no és ni molt menys l’esperat. En el repàs del context econòmic actual va assegurar que la capitalització de la banca supera la quota del 8% i que, per tant, la banca espanyola està sanejada. Al haver caigut tant diu també, el creixement és relativament fàcil perquè més avall ja no es pot anar. Amb el seu humor característic, Gay de Liébana va dir als presents que Espanya i Catalunya tenen els impostos més alts del món, la seguretat social més alta del món, i això fa que no es creïn indústries. La deflació de la indústria i la dependència exclusiva del turisme han fet que estiguem com estem, va assegurar. A més a més va donar unes pinzellades de la reforma fiscal proposada per al govern espanyol, que implicarà un augment dels ingressos tributaris de 10.000 milions d’euros i que disminuirà l’impost Regular de les Persones Físiques, el IRPF, sempre segons el govern. Els diners es concentren en bancs i en grans empreses  però no els deixen a les petites i mitjanes empreses que són, al final, el motor de la nostra economia. Tota aquesta conjuntura econòmica porta a la disminució del consum i en aquest sentit un exemple significatiu. A l’any 2008 les famílies gastaven 1.117 euros anuals en carn, i al 2014 aquest consum cau a 986 euros anuals.

Finalitzada aquesta ponència i després que el president del Gremi, el Sr. Estapé agraís als assistents i als ponents l’assistència i el desenvolupament de la Jornada, el regidor de comerç, consum i mercats de l’Ajuntament de Barcelona, Sr Raimond Blasi, va dedicar unes paraules, a tall de cloenda, recordant la importància del col·lectiu del comerç càrnic en l’economia i valorant l’esforç dels comerciants per tirar endavant el país.

Pròxims cursos a GREMICARN
23 maig - 16.00h
Conferència: Com guanyar diners amb els teus estalvis
Conferència gratuïta per aprendre a guanyar diners amb els seus estalvis.
23 maig - 16.00h
Conferència: Com guanyar diners amb els teus estalvis
Conferència gratuïta per aprendre a guanyar diners amb els seus estalvis.
23 maig - 16.00h
Conferència: Com guanyar diners amb els teus estalvis
Conferència gratuïta per aprendre a guanyar diners amb els seus estalvis.
23 maig - 16.00h
Conferència: Com guanyar diners amb els teus estalvis
Conferència gratuïta per aprendre a guanyar diners amb els seus estalvis.
CATEGORIES
Innovació
Innovació
Innovació
Innovació
Innovació
AUTORS
Jordi Puigdellívol
Oriol Tarrats
María Sánchez Ruiz
Jordi Puigdellívol
Jordi Puigdellívol