Gremi de Carnissers - Xarcuters - Cansaladers de Barcelona i Comarques
anar al web

La Fira d’Alimentària; oberts de portes al món

faLa Fira d’Alimentària, ha celebrat enguany a la ciutat de Barcelona, la seva 20a edició. Aquesta edició s’ha caracteritzat entre d’altres coses per la seva projecció internacional amb un 30% de visitants estrangers. Un dels icones d’aquesta edició ja estat el nou espai “The Alimentaria Experience”, amb un format totalment innovador, que ha obtingut una excel•lent rebuda entre el públic, degut en gran part, a que han pogut tenir entre els fogons a les grans figures de la cuina espanyola, com Joan Roca, Carme Ruscalleda, Pedro Subijana o Carles Avellán, que per cert, va fer un showcooking molt exitós amb productes de Cal Vivet, agremiat de Sentmenat, i del que la gent en va poder degustar les seves botifarres. I de botifarres també en va fer una demostració (amb tast, és clar) la Federació Catalana de Carnissers i Cansaladers-Xarcuters, de mans del Josep Dolcet, i on es van poder degustar botifarres de calçots, d’alls tendres, de poma i curry, i totes elles cedides per l’empresa MercaCarn, de Barcelona.
Al marge del showcooking, que s’ubicava just a l’entrada del pavelló 5, Intercarn, i que ha esdevingut un centre neuràlgic per al visitant, cal valorar, i de forma molt positiva, la gran quantitat d’empreses del sector carnisseria i cansaladeria-xarcuteria que han exposat en aquesta darrera edició. Alguns amb “stands” de grans dimensions i una localització immillorable, d’altres amb menys sort, amb “stands” més reduïts i algun que altre, fins i tot, sense “stand” però en representació de la seva empresa. Sigui com sigui durant els quatre dies de la Fira s’han pogut veure els millors productes i comprovar que les empreses locals del sector res tenen a envejar a d’altres entitats foranies. Si bé és cert n’hi ha que pensen que assistir a Alimentària com a expositor no és rentable perquè d’una banda la inversió econòmica que s’ha de fer és molt elevada, i d’altra banda no s’extreu el suc suficient com per amortitzar el cost de l’espai i del temps, no tothom pensa així. Trobem, dins de la Fira, alguns expositors ens expliquen que ser-hi és gairebé una obligació: “ nosaltres fem un esforç econòmic important per ser aquí però sabem que és l’escenari perfecte per donar-nos a conèixer” – explicava un director comercial d’una firma de pernils. “Realment la quantitat de contactes que es poden arribar a fer aquí són motiu més que de sobres per ser-hi en totes les edicions” – deia un representant d’una casa d’embotits.
L’escenari, per tant, és idoni. Ja sigui per fer-hi contactes, per mirar de vendre producte al sector de la restauració o simplement per conèixer gent, per fer-hi contactes i per observar què tenen i com treballen els altres. Quan parlem de negoci parlem també d’analitzar la competència, d’estar a l’avantguarda de les tendències que segueixen els consumidors. I és per això i, de cara a properes edicions, tots aquells qui pugueu, no dubteu a ser-hi. Definitivament, la Fira d’Alimentària és un aparador mundial on no només es recomana, sinó que convé, sí o sí, estar-hi present.

Pròxims cursos a GREMICARN
23 maig - 16.00h
Conferència: Com guanyar diners amb els teus estalvis
Conferència gratuïta per aprendre a guanyar diners amb els seus estalvis.
23 maig - 16.00h
Conferència: Com guanyar diners amb els teus estalvis
Conferència gratuïta per aprendre a guanyar diners amb els seus estalvis.
23 maig - 16.00h
Conferència: Com guanyar diners amb els teus estalvis
Conferència gratuïta per aprendre a guanyar diners amb els seus estalvis.
23 maig - 16.00h
Conferència: Com guanyar diners amb els teus estalvis
Conferència gratuïta per aprendre a guanyar diners amb els seus estalvis.
CATEGORIES
Innovació
Innovació
Innovació
Innovació
Innovació
AUTORS
Jordi Puigdellívol
Oriol Tarrats
María Sánchez Ruiz
Jordi Puigdellívol
Jordi Puigdellívol