Facebook, a la nostra botiga
Ha de tenir facebook la nostra botiga? Sí, imperativament. Aquesta xarxa social no només permet la interacció entre professionals del sector i clients potencials. També ens posiciona com empresa i esdevé una font d’ingressos, de notorietat i un canal que afecta sense dubte, a la nostra pàgina web. Expliquem com fer-ho i per què.
Crear el perfil d’una empresa a facebook és relativament fàcil, Només cal registrar-se i començar a rodar. Fins aquí, la majoria ho fem, i ens en sortim, però…ho estem fent bé? La realitat és que per saber si tenim èxit amb el facebook cal establir objectius i a posteriori analitzar si aquests, els estem complint. Els objectius no són negociables; estan marcats, predeterminats per a qualsevol empresa. I són: crear comunitat (trobar a les persones que es senten identificades amb la marca), millorar la comunicació, branding (construir una marca en l’entorn digital), notorietat (augmentar la presència de la marca en l’entorn digital) i prescripció (afavorir recomanacions). Amb aquests objectius, a llarg termini, aconseguim tres coses: fidelització, captació de nous usuaris, i millora el servei prestat.
Però què és el que hem de publicar a facebook perquè generi rendiment? Doncs hem de generar contingut de qualitat, establir una periodicitat (mai més de dos dies sense publicar) i fer servir un llenguatge adequat, proper, precís. Les imatges, i els vídeos (mai de més de 15 segons) són molt preuats per als usuaris de la xarxa social facebook. Ara bé, cal que les imatges tinguin qualitat, sinó és contraproduent. I quin és el contingut de qualitat que hem de publicar? Que la botiga obra en un horari determinat? NO! Aquesta no és la xarxa òptima per fer-ho. Que hem tret una nova hamburguesa de castanyes i moniato? Sí, acompanyat d’una fotografia de qualitat. A més a més és molt interessat fer campanyes publicitàries, sorteigs i demés. Això naturalment té un cost econòmic però es rendible perquè t’apropa als objectius principals que són els que hem comentat al principi.
I quan hem de penjar els continguts? Actualment està comprovat que la millor hora per penjar continguts a facebook és al migdia i a la nit. D’aquesta manera tenim més opcions d’aconseguir més abast amb les nostres publicacions. Però com ha de ser la pàgina de facebook de la nostra empresa? Per fer-nos-en una idea, podem utilitzar una eina anomenada socialbakers que analitza els “top” de cada sector i així veiem què fan a facebook perquè els hi vagi bé.
És bo també habituar-nos a posar “hashtags” (etiquetes) per arribar a més gent ja que si posem #hamburguesesdemaduixa qui busqui hamburguesa de maduixa ens trobarà.
Podem fer concursos (és recomanable fer-ho directament a la pàgina de facebook i no mitjançant una aplicació) per obtenir notorietat. En aquest cas hem de marcar la pestanya que trobarem a la part superior dreta de la publicació perquè les futures publicacions quedin per sota del concurs i que, aquest prevalgui sempre (fins que vulguem) com a primera publicació.
I finalment, com valorem l’èxit que tenim a facebook? Doncs amb el rati de conversió. Aquest es calcula dividint el nombre total de visites que tinguem (facebook ens ho diu) entre el nombre de trucades que rebem arran de facebook. Exemple: 1.000 visites i 10 trucades, tenim un rati de conversió d’1%. Per millorar aquest rati hem d’aconseguir visites de més qualitat. I com les aconseguim? Amb la font de tràfic. És a dir amb les visites que tinguem a la web des de facebook, i altres xarxes socials. I quina és la millor font de tràfic? El tràfic directe: quan ens busquen a google per nom.
Si tenim pàgina web, tenim facebook, i tenim alguna xarxa més, la gent quan entri a internet i busqui el nom de la nostra botiga, els primers resultats de pàgina que trobarà seran els nostres, i això ens donarà reputació online, un bé molt preuat dins del comerç. Utilitzar xarxes socials com facebook és important per als nostres negocis, per a les nostres botigues, per a les nostres vendes i per a la nostra reputació.
Això si, no és una opció crear-lo i després no generar-hi contingut de qualitat, fer-ho de forma periòdica, i mantenir-lo actualitzat amb productes, ofertes, concursos i demés.
El facebook avui, ens agradi més o menys, és una eina de millora per a les nostres empreses. Sí, imperativament.