Canpork, la innovació en l’alta xarcuteria
“La innovació ha de ser una obligació”. Amb aquesta premissa, clara i eloqüent contextualitzem el naixement de Canpork, una marca sorgida per innovar i crear tendència dins de l’alta xarcuteria. Es tracta d’una marca amb identitat pròpia, que neix en el sí de Mas Gourmets, i que vol establir-se en el comerç distribuïdor i en el canal horeca del nostre país; això sí, de forma totalment independent de la seva matriu.
Ja l’any 2006 Mas Gourmets comença a crear fórmules i productes propis, com l’exitosa botifarra de foie, entre d’altres, i creix la percepció de que la creació de nous productes i sabors en el món de la xarcuteria es convertirà en reputació i impacte de marca. “Després de cinc anys a Madrid Fusion donant a provar productes d’innovació amb els millors cuiners et dónes conta que és un tipus de producte que acull” ens explica Jordi Mas, director de Mas Gourmets i Canpork.
Canpork seguirà doncs una línia molt concreta de productes, amb l’objectiu d’ampliar la gama i partint dels curats com a base. També hi haurà producte cru i cuit però el gruix rellevant seran els curats. “Volem que el consumidor final pugui diferenciar entre un fuet de Canpork i el fuet tradicional”. Canpork implementa ingredients diferencials, abandera un producte que parteix de la matèria prima; on hi guanya la matèria prima. “Estem fent proves amb productes que no existeixen en xarcuteria tradicional, amb tripes i calibres diferents” comenta en Jordi Mas. I afegeix que: “es diu Canpork perquè serà tot innovació”.
Parlem de ser creatius i buscar noves fórmules, parlem de donar un valor diferencial al consumidor final, i parlem d’innovar. “Innovar amb producte i innovar amb packaging perquè sinó ho fas, estàs fora de mercat”. Jordi Mas defensa en aquest sentit una innovació global ja que els hàbits de consum canvien i “seria poc intel·ligent no adaptar-s’hi”.
A Canpork l’hi queda encara un llarg camí per endavant, ha de crear cartera de clients i posicionar-se en un mercat que cada dia és més competitiu. Tanmateix la línia a seguir és clara, i saben com fer-ho. Hi haurà productes estacionals i també una carta fixe, en funció de com la gent percebi els productes. El llaminet de mozzarela, per exemple, és un producte que la gent ja ha entès.
L’èxit de Canpork es mesurarà principalment per la quota de mercat que aconsegueixi, “un 5% és el mínim de quota que hem de tenir perquè funcioni” ens assegura en Jordi Mas. I les previsions? 40 kilograms de llaminets l’any passat i 100 kilograms aquest any, amb confitura de roses i pètals de roses comestibles, a tall d’exemple. CarnPork i La innovació en l’alta xarcuteria doncs, apunta maneres, apunta fort.